michellejonk.reismee.nl

In Love with Cape Town

En zo zijn we weer een paar weken verder. Het weer is hier stralend en Cape Town is nu echt mijn thuis aan het worden. Ondanks een klein ongelukje metmijn pinpas. Voel ik mij erg veilig en goed op mijn gemak. De Taxi (voor ons een mini busje'), zijn gewoon geworden en de Tafelberg kan niet meer aan mijn dagelijks uitzicht ontbreken.

BIj het project gaat alles zijn gangetje. De oudere kids zijn nu ook wat meer los gekomen en ik word veel betrokken bij verschillende interne dingen. Hieruit blijkt helaas wel dat er veel dingen zijn dieeigenlijk niet horen te gebeuren. Het huis kan zoveel gezellig gemaakt worden en een echt thuis voor de kinderen. Maar daarvoor moet er wat gebeuren met de werknemers op devloer en dan zie je toch wel dater weinigkennis is en dat er onderling politieke of geldspelletjes worden gespeeld.....

L-A een meisje van 14 jaar heeft mijnhart gestolen. Natuurlijk heb ik lang niet zoveel meegemaakt en gedaan, maar ik herken heel veelvan mijzelf in haar.Ze is net als ik dyslextisch en zit op dit moment tussen de strijd van onzekerheid en het naar school gaan. Gisteren ben ikhet haar meegeweest naareen training geweest.Ik heb zelfook meegedaan aan de training, dit was erg interessant. Het traint de hersennen om opeen bepaalde manier te ordenen en te denken (www.edublox.com). De afgelopen twee weken wasRianne hier met haar familie.Ik heb een paar nachtenin de stad geslapen en we hebben veel leuke dingen gedaan.Donderdagzijn Irma en Riannenaar mijn project geweest. Irma werd als snel dooralle kinderen mam genoemd. Daarna mochten ze met mij mee in een taxi, een hele belevenis.Vrijdaghebben we een townshiptour gedaan. Dit vond ikuiteindelijk nietheel erg geslaagd.Ik weet uit verhalen van demensen die ik ken in de slopenwijken bepaalde dingen, die ze tijdens de tour ontkende. Daarnaast werd er overal alleen maar een verkooppraatje gehoudenom geld te doneren. Op die manier voeldeik meniet op mijn gemak.

Zaterdag nam Adriaan ons mee op een wijntour. Wehebben ongeveer 25 soorten wijn geproeft, met lekkere kaas, bilton en chocolade. Daarnaast een heerlijkelunch tussen door enzijn we door drie prachtige wijnstreken gereden.Zondag was een dagje strand en relaxen en maandag zijn we er met de auto opuitgegaanrichting CapePoint en Kaap de GoedeHoop. Dinsdag hebben we (Erwin, Rianne en ik) afgesloten met Sandboarden en het zwembad aan de Oceaan. Dat Sandboarden was nogal heftig omdat je steeds weer de berg moest beklimmen. Maar wel erg leuk om te doen, al gaat het naar mijn idee iets te langzaam en ga ik de volgende keer toch lieversnowboarden. Elke dag werd ongeveer afgesloten met een drankje en een potje kaarten in cafe deBooklegger.

En nu is hetalweer bijna weekend en tijd om afscheid te nemen. Ook in het gastgezin heb ik de afgelopen tijd afscheid moeten nemen van mijn drie maatjes (Canan, vertrekt dit weekend). Maandag komt er een nieuw meisje aanuit Denemarken, dus ben benieuwd.

Al maakt het niet ergveeluit,want in de tussentijd ken je genoeg mensen en heb ik genoeg plekken waar ik me goed kan vermaken. Lekker hardlopen langs de kust en Lionshead beklimmen staat dit weekend sowieso op het programma.Een ding is zeker, ik wil nog lang niet naar huis: I´m in Lovewith Cape Town.

Reacties

Reacties

Dennis

wow, 25 wijntjes, dat gaat de goede kant op topper????. En iedere dag een afzakkertje in de kroeg?, krijgen we straks een kroegtijger terug????, super leuk om te lezen weer al die ervaringen, hoop dat de tijd niet al te snel gaat voor je, geniet????????

Mama

Wat doe je allemaal leuke dingen meid! Super leuk om te lezen. Wat gaat de tijd snel he?! Maar je hebt gelukkig ook nog even te gaan. Lekker genieten. Xx

Eunice

Love you stories but cannot wait to hear it all in English. Lose a bit here and there.

Simone

Wat geweldig allemaal weer! Blijf zeker genieten.

Ella

Klinkt weer geweldig als ik dit allemaal lees. Nog heel veel plezier!

Danielle

Hoe meer je het naar je zin hebt, hoe minder vaak je schrijft. Een goed teken. Ik ga eens kijken bij edublox! X

Fijke

Wat een heerlijk verhaal weer Miem! Op naar je volgende avonturen! Je komt toch nog wel terug?!;)

Malou

25 SOORTEN WIJN? Geen wonder dat je het zo leuk hebt ????. Z-A is de bom, heerlijke stad Kaapstad. Geniet er van en neem alles in je op. Veel liefs uit amstetdam

Nin

Lieverd wat een leven..! Geweldig om te lezen dat je het niet alleen naar je zin hebt maar ook zoveel leert, ervaart en doet. Wat is dit toch een goede zet geweest. Geniet met volle teugen (met andere woorden: keep going! Want dat doe je al) en kan niet wachten je verhalen live te horen. Áls we je terug zien want ik zie zomaar eens een kans dat....
Dikke kus!

Rianne

Was gezellig!!! Veel plezier nog en tot snel:)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active