michellejonk.reismee.nl

Eerste paar dagen

Na maanden wachten was het dan eindelijk zover. De afgelopen maanden waren hectisch met verhuizen, werk afronden en alles regelen voor de aankomende 4 maanden. De laatste nacht was ik bij Marleen en Joost.Maandagavondwaren khaties, Sanne en Ilona als verrassing bij Marleen om te eten.

Op Schiphol ben ik uitgezwaaid door mijn ouder en broertje Gavin, mijn oom en nichtje, Bo, Marleen en Bea (dank lieverds).
De trip ging allemaal erg voorspoedig en na ongeveer 18 uur was ik dan op de aardbodem van mijn geboorte land. Eunice (mijn peettante) stond op mij te wachten met de kleine Kate (een weesje die de afgelopen 7 maanden bij Eunice heeft gewoond en aankomende maandag naar haar adoptie ouders gaat). Wat een vrolijke baby die elke keer weer met een lach wakker wordt. Naast het regelen van dingen als een sim kaart en data, vooral lekker rustig aan gedaan de eerste dag. Oudejaarsavond wordt hier niet echt gevierd en na zo'n trip vond ik dat wel best. Nieuwjaarsdag bestond uit een gezellige binnen picknick met familie en vrienden.
Een dagje Mandela square met de Gautrain (voor hier erg bijzonder een goede/snelle trein). Met een prachtig beeld van Mandela en nog meer familie bezoekjes, ga ik morgen naar een hostel in Pretoria ommaandag ochtendte vertrekken voor een 7 daagse trip naar Botswana en Zimbabwe voor de Victoria Falls. Ik ben benieuwd.
Wanneer ik in Zuid Afrika ben werkt mijn Nederlandse whatsapp gezien deze gekoppeld is alle mijn Zuid-Afrikaanse nummer. Handig om in contact te blijven met NL, maar ook zeker om kleine dingen op te zoeken. Internet kan hier soms sporadisch werken. Soms wel dagen niet, zoals nu bij mijn peettante! De WiFi is niet zoals in Azië en zeker niet zoals we gewend zijn in Nederland. De gewone post werkt al 3 maanden niet.
Anyways het is heerlijk om tijd door te brengen met mijn peettante en ik ben nieuwsgierig naar mijn volgende avontuur.