michellejonk.reismee.nl

De tijdvliegt

Zoals iedereen vaak voorneemt voor ze aan een reis beginnen, nam ik mij ook voor om regelmatig op te schrijven wat ik de afgelopen dagen heb gedaan. Maar hoe langer ik weg ben ik vaker ik vergeet mijn boekje er bij te pakken en alles op te schrijven. Stom want nu wil ik na twee weken weer even een update plaatsen en dan ga je twijfelen was dat nou vorige week of al weer de week er voor..... Het positieve hiervan is wel, dat het ik ontzettend naar mijn zin heb en alleen maar leuke dingen aan het doen ben. Het gastgezin is en blijft fantastisch en het project is a drie weken al echt heel vertrouwd. Ik weet 90% van alle namen kan jullie zeggen dat ik nu niet meer weg kom met een Younes, Sam, Gwen of Mare. Nu draait het om Niledi, Zoduwa, Lebo en nog meer ingewikkelde namen als Thimna.

De meiden weten wie we zijn en proberen zeker het een en ander los te krijgenl Helaas lukt dat bij mij niet zo goed en is het in dat opzicht pech dat ik een leerkracht ben. Vorige week hebben we met de meiden koekjes gebakken en ondanks het feit dat er de oudere meiden eerst roepen niet geinteresseerd te zijn, zitten ze allemaal met een stukje deeg in de handen. De oven moest met een stoel dicht gehouden worden, maar de koekjes waar prima gelukt. Ook had ik bij de action nagellak gekocht, wat ze de vrijdag mochten gebruiken. In zuid afrika mogen de kinderenniet met make/up, nagellak, sieraden of gekleurde haren naar school. Strak in uniform, iedereen gelijk. Aan de ene kant goed, aan de andere kant, vind ik dat een klein beetje eigen indentiteit moet kunnen. Wat ze dan wel weer mogen is een kapsel met rasta vlechten. Het er in zetten is een hele klus en het er uithalen ook, maar daar kon ik tenminste bij helpen.

Vrijdag avond ben ik met de taxi naar het hotel gegaan waar mijn vader zou aan komen. Om half 1 ´s nachts kwamen ze aan. Het was erg gezellig om hem weer te zien en na een borrel met de rest van de crew ging de bar om half 3 dicht. De volgende ochtend konden we lekker uitslapen, al moest ik erg wennen aan een airco. Na het ontbijt hebben we een auto gehuurd en zijn we met zijn drieen (papa, Eise een collega van mijn vader en ik) richting Stellenbosch gereden, daar hebben we een heerlijke wijnproeverij gedaan bij het waterford. 9 verschillende wijnen met heerlijke chocolade. We wilde eten bij een andere mooie plek, helaas was dit al helemaal vol dus hebben we sushi in de auto gegeten om de wijn een beetje te laten zakken. `s avonds hebben we heerlijk gegeten in Campsbay. Waarbij mijn vader zijn aller lekkerste steak heeft genuttigd en gezien hij ongeveer overal ter wereld wel een steak eet, was dat een groot compliment.

Zondag zijn we ´s ochtends naar Robbeneiland geweest, om daar meer over Mandela´s verblijf te weten te komen. `s middag zijn we lekker naar het strand geweest enaan het eind van demiddag hebben we een borrel gedaan bij mijn gastgezin. Dit was erg gezellig en leuk om te laten zien waar ik nu eigenlijk verblijf.´s avonds heerlijk gegeten in het restaurant dat vast zit aan het hotel. Maandag ochtend zijn we nog even op pad geweest voor boodschappen en hebben we bij waterfront gelunched. Deze sushi was echt fantastisch. Daarna was het tijd om de trip af te sluiten bij mijn project. Daar heb ik mijn vader nog een rondleiding gegeven en was het tijd om hem uit te zwaaien. Wat gaat zo´n weekend toch snel.

De afgelopen week bij het project was ook weer erg leuk. De kinderen hebben van Vanity en Canan geld voor zwemles gekregen. Sommige kinderen hadden nog nooit les gehad en het is erg leulk dat ze nu twee keer in de week kunnen leren zwemmen. Daarnaast is hebben we geshopt bij China town, zijn we naar de film taken 3 geweest en vrijdag mochten we mee draaien op een dovenschool. Een van de meiden van het st George home gaat daar naar school en heeft een lerares die oorspronkelijk uit Nederlands komt. De dag was erg interessant en ik ga kijken of ik niet een aantal ochtende in de week kan helpen.

Gisteren was poging twee voor de skydive en dit keer stond er gelukkig niet te veel wind. Wat een geweldige ervaring. Voordat we het vliegtuig in stapte was ik behoorlijk zenuwachtig, maar eenmaal in het vliegtuig was dit weg. Mijn instructuur Blake (wat een leukerd) had al 14 jaar ervaring en doet dit zevendagen per week voor zijn werk. We gingen met zijn zessen en de piloot in een klein vliegtuigje en vlogen in 20 minuten tijd naar 9000ft. Ik was als laatste. Bizar om te zien dat die twee uit het vliegtuig springen, eigenlijk lijkt het alsof ze er zo uitgezogen worden. Daaarna was het mijn buurt, wat een ervaring. De eerste 30 seconden bestaan uit de vrijeval en daarna gaat de parachute open. Dan kun je ook praten en zelf sturen waar je heen wilt. Echt zo ontzettend gaaf. Na ongeveer 5 minuten ben je al in de buurt van de grond en is het tijd om je klaar te maken voor de landing. Dit ging allemaal heel soepel en als je dan weer op de grond staat heb je een bizar gevoel van trots, ongeloof en adreline. Hoe gaaf dat ik dit net heb gedaan. Dan kan je dag niet meer stuk.

Na dit te hebben gedaan wilde we naar een strand waar de Redbull competities kite surfen zouden zijn. Helaas was er te weinig wind. We zijn door gereden naar Campsbay waaar we lekker aan het strand hebben gelegen en gegeten. En zo zijn de twee weken weer omgevlogen en is het tijd voor de volgende week. Vanity is er deze week nog en die vertrekt dan richtinng Tanzania en aankomende zondag komt Rianne met haar Familie hier vakantie vieren. Ik ga dan ook een paar dagen richting Kaapstad om een aantal dingen samen te doen.

Reacties

Reacties

Manita

Wauw! Klinkt weer erg goed allemaal. Erg jaloers op het skydiven... en keep away from Blak, want we willen je wel weer terug zien na de meivakantie. X

Opa

Wat willen de meiden van je los krijgen?

Ik begrijp uit je verhaal dat het äfzien"is.

Geweldig dat je parachute gesprongen hebt!

Simone

Geweldig allemaal. Blijf vooral zo genieten. Ik geniet een beetje mee door je mooie verhalen en foto's. X

Marleen

Super meis! Wat een gaaf verhaal! Je enthousiasme spat van het beeldscherm af! ENJOY ENJOY ENJOY! Dikke kus Marleen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active