michellejonk.reismee.nl

Botswana en Zimbabwe

Afgelopen zondag heeft mijn peettante mij afgezet in een hostel in Pretoria. Hier ben ik maandag ochtend opgehaald voor een zevendaagse trip naar Botswana en Zimbabwe. Ik werd als laatste opgehaald om 7 uur in de ochtend (de andere 8 stakkers waren al 2 uur onderweg). De eerste dag heb ik vooral met samen geknepen billen in het busje gezeten. Je weet dat ze in andere landen dan Europa niet allemaal zo rijden als we gewend zijn. Een busje met aanhang wagen, David en acht andere scheurde overe de weg. Wegen met gaten en grote hobbels. Denk er aan groep 6 verkeersles is erg belangrijk! :) Naar mate de trip vorderde werd het steeds meer normaal en hoe beter we elkaar in het busje leerd kennen. Maar liefst 800 km later kwamen we aan bij onze eerste bestemming in Botswana, camping genaamd Khama Rhino. De tenten stonden al, het kampvuur werd aangemaakt. Justin onze entertainer uit Las Vegas kwam al aardig los.

Die nacht heb ik heerlijk geslapen tussen alle wilden beesten. Dat merkten we eigenlijk pas toen we de volgende ochtend om 6 uur een occhtend gamedrive deden. Daar kwamen we nog geen 3 km verder van onze tent de eerste neushoorn tegen. Wat een bakbeest. Vele dieren volgend (zeebra, struisvogel, wilde dieren, poemba en Zazoe van de Lion King) en als toetje een luipaard midden op de weg. Een dier die je niet vaak ziet. Na een heerlijk ontbijt hebben we opgeruimd en zijn we richting onze tweede slaapplaats gereden. Elephants sand was de tweede stop. GEWELDIG, je komt gewoon olifanten tegen langs de weg en wij sliepen midden in een druk bezocht gebied van olifanten en dat bleek wel toen er ;s avonds een water kwam drinken en 's nacht een door onze tenten kamp liepm 4 uur ging de wekker weer, zodat we optijd bij de grens van Zimbabwe zouden aankomen.

Daar verbleven we twee nachten op Victoria rest camp. Die ochtend hebben we de Vicotria falls gezien. Erg indrukwekkend, een waterval van wel 1400m (groep 6, hoeveel km is dat?) 1000 m ligt in Zimbabwe en 400 meter in Zambia. Omdat we het zo gezellig hadden met de groep hebben we veel activiteiten samen gedaan en al snel ging er de ronde dat David op pad was met zijn (bij elkaar geraapt zooit) familie. 's middags hebben we geborreld op een sunset cruise. De volgende dag heb ik eerst bij het zwembad gelegen en daarna ben ik met een kabelbaan (116m hoog) naar beneden gegaan. 's avonds hebben we gegeten bij Boma. Een restaurant geheel in Afrikaanse stijl. Muziek, eten van wilde dier soorten, kleding, gezichtverf et Fantastisch. de volgende ochtend zijn we weer richting Botswana gereden. Hier hebben we bij het National Chobe Park een safari gedaan. Waar we honderden olifanten hebben gezien. Erg indrukwekkend, maar ook wel erg dichtbij als je wordt omsingeld door ongeveer 20 olifanten en ze op de auto afkomen lopen. Dit was nog spannender dan een kabbelbaan van 116m hoog. Naast deze mega grote beesten, waren er ook nijlpaarden, giraffen en zeebra's.

De laaste twee dagen was het vooral de terug weg naar Pretoria. waar het tijd was om afscheid te nemen van onze familie en onze geweldige Guide David. (foto's volgen later)

Reacties

Reacties

manita

Wat super om dit verhaal te lezen. Echt gaaf! Stoer ook, dat je gewoon met een groep onbekenden een week lang op pad gaat. En dat tussen de wilde dieren....
Het is je gegund dat de rest van jouw avontuur ook zo succesvol verloopt! X

Danielle

Helemaal geslaagd die safaritrip lijkt me! Je moet er wel wat korte nachten, lange autoritten en benauwde situaties voor over hebben, maar dan krijg je wel wat je wilt. Super!

Frank

Leven er ook mannenin het wild, dan mag je wel oppassen

Irma

Als ik je verslag lees ,lijkt het of je al heel lang onderweg bent . Geweldig om zoveel mee te maken in korte tijd ! Een super ervaring zo dicht op die immense dieren te staan maar rond mijn auto lijkt mij minder geslaagd :) heldhaftig hoor !

carla.nijssen@obscirkel.nl

Je schiet al aardig op met THE BIG FIVE!
Heel indrukwekkend zo te lezen allemaal.
Geniet en stay alert!

Babette

Wauw wauw! Klinkt echt super goed!! Enjoy enjoy enjoy! X

Fijke

Wauw Miem, wat heb je al veel meegemaakt! En je avontuur is eigenlijk pas net begonnen. Het beloven fantastische maanden te worden voor jou! Geniet! X

marion die tante

Geweldig he al die dieren. Nu weet je waarom wij daar ook een paar keer geweest zijn. Ben best een beetje jaloers. Dit nemen ze je nooit meer af Michelle. Ben nooit bij de Victoria falls geweest. Klinkt indrukwekkend denk ik
Geniet!(tussen haakjes) hier regen en veeeeeel storm.

Marleen

Heerlijk avontuur lieverd!! Op naar de vele andere X

Tonny

Hoi Michelle,
Wat heb je al veel mee gemaakt en wat spannend . Ik denk dat ik geen oog dicht zou doen tussen die wilde dieren. Blijf genieten en ik kijk uit naar je volgende verhaal. xx

Nijs

Super! Ik ben jaloers!
Groetjes
Nijs

Malou

Super cool Miem!! Xx

Khaties

Mies wat geweldig dat je het zo naar je zin hebt! Je hebt ook een luipaard gezien :-0...super vet!!! Hoe is het eten daar? Al typische dingen gegeten? Enjoy!!

iris verbaten

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee SUPER GAAF

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active